Головна Новини Фінанси 2024 Чорна п’ятниця: свято знижок чи маркетингова пастка
commentss НОВИНИ Всі новини

Чорна п’ятниця: свято знижок чи маркетингова пастка

Історія виникнення Чорної п'ятниці та як не потрапити у пастку великих знижок та акцій.

17 листопада 2024, 17:00
Поділіться публікацією:
Автор:
avatar

Slava Kot

Щороку в листопаді мільйони покупців готуються до "Чорної п’ятниці" — найбільш очікуваного дня розпродажі. Це подія, яка збирає натовпи у торгових центрах і створює ажіотаж в онлайн-магазинах через неймовірні знижки. Але чи дійсно Чорна п’ятниця є шансом заощадити, чи це лише добре продуманий маркетинговий хід.

Чорна п’ятниця: свято знижок чи маркетингова пастка

Що таке Чорна п’ятниця. Фото: freepik

Чорна п’ятниця (Black Friday) — це день грандіозних розпродажів, який офіційно відкриває сезон різдвяних покупок. Традиційно вона припадає на п’ятницю після Дня подяки у США, що відзначається четвертого четверга листопада. Таким чином, Чорна п'ятниця відбувається у проміжку з 23 по 29 листопада. У 2024 році Чорна п’ятниця припадає на 29 листопада.

Як виник термін "Чорна п'ятниця"

Назва "Чорна п’ятниця" з’явилася в 1960-х роках у Філадельфії, США. Поліція так охрестила день після Дня подяки через транспортний хаос, спричинений масовими покупками та святковими парадами після Дня подяки. Однак згодом термін отримав інше значення. У бухгалтерському обліку чорним кольором позначали прибуток, а червоним — збитки. Для багатьох магазинів Чорна п’ятниця стала днем, коли вони починають отримувати значний прибуток, виходячи з "червоних" цифр у "чорні".

Сьогодні під час Чорної п’ятниці магазини пропонують величезні знижки, а покупці шукають можливість придбати бажане за вигідною ціною. Сьогодні ця традиція набула глобального масштабу й активно підтримується у всьому світі, зокрема і в Україні.

Чорна п’ятниця: знижки чи маркетингова пастка

Попри вражаючі акції, експерти застерігають, що Чорна п’ятниця часто є пасткою маркетологів. Деякі магазини заздалегідь підвищують ціни, щоб згодом показати великі "знижки". Також існують інші маркетингові маніпуляції на Чорну п'ятницю, ось деякі з них:

  • - Обмеження часу: створюють відчуття терміновості, наприклад, "лише сьогодні", "залишилося 3 години"
  • - Обмеження кількості: створюють повідомлення типу "залишилось 2 одиниці", які стимулюють швидке рішення
  • - Емоційний тиск: зображення щасливих покупців або заклики "не пропустіть!"
  • - Псевдознижки: штучно підвищують ціни перед акцією, щоб потім показати більшу "знижку"
  • - Додаткові пропозиції: акції типу "купи один — отримай другий зі знижкою"
  • - Принцип порівняння: пропонують "дорожчий" товар для створення ілюзії вигоди дешевшого

Водночас для уважних покупців Чорна п'ятниця може бути шансом заощадити. Головне ретельно готуватися та дотримуватись кількох принципів:

  • Порівнювати ціни заздалегідь
  • Уникати імпульсивних покупок
  • Планувати покупки 
  • Використовувати онлайн-інструменти для відстеження справжніх знижок

Чорна п’ятниця — це унікальна можливість придбати бажані товари зі знижками. Проте, щоб не стати жертвою маркетингових маніпуляцій, покупцям варто бути пильними. 

Раніше портал "Коментарі" повідомляв про магію маркетингу, коли магазини змушують нас купувати більше, ніж нам потрібно.

Також "Коментарі" писали про явище шрінкфляції, під час якого ми платимо більше грошей за менший товар



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини